Manapság elég furcsa lenne, ha például George R.R Martin, a Trónok Harca sikersorozat szerzője kezében sörös korsóval népszerűsítené valamelyik italóriást, vagy magyar vonatkozásban Jókai Anna válogatna egy bevásárlóközpont akciós termékei között. Ők sajnos kevésbé felismerhetők, mint a híres színészek vagy sportsztárok.
Azonban ez nem volt mindig így. Amikor még értéknek számított a könyvtári belépőkártya, és az emberek első számú hobbija az olvasás volt, bizony akadtak világhírű szerzők, akik nem csupán arcukat, de saját szavaikat is adták egy-egy termékhez.
Például ilyen formában:
1 Ernest Hemingway és Ballantine Ale amerikai sör
"Hogyan öntsünk szavakba egy üveg Ballantine Ale-t?"
2 Mark Twain és Paul E. Wirt töltőtoll
"A toll, amivel naggyá nőttem."
3 Robert Ludlum ( a Bourne-rejtély és további Bourne-könyvek szerzője ) és a Guinness sör
"Robert Ludlumnak van egy mély, sötét titka."
(...amit ma Matt Damon néven ismerünk...)
4 John Steinbeck és ismét a Ballantine Ale amerikai sör
"...jön a tarlón át majd beugrik a dzsipbe..."
4. Mark Twain és a Campbell paradicsomleves
"A leves, ami még Mark Twaint is zavarba hozná."
(hiszen ő korának kiváló humoristája is volt)
Csemegének még hoztunk pár múltbéli, az olvasás nagyszerűségét hirdető reklámot. Úgy gondoljuk: meríthetünk belőlük némi gondolatformáló ihletet...
Recept: Unalom ellen olvasás
Nem lehet elég korán kezdeni: olvass!
A jövő a könyvekben rejlik, és a könyv a Te jövőd!
Melyik család olvas együtt?
Az olvasás szórakoztató!
Mit szólnál egy randihoz? Mondjuk egy jó könyvvel
A jó könyvek kielégítik a kíváncsiságodat is! Használd az iskolai könyvtárat
Köszönjük, hogy elolvastad ezt a posztot! ;-)
Forrás: Flavorwire és Brain Pickings