NetVax

lappangó kreatív elmék és művek

Színésznőnek készült, dalszövegíró lett

2015. március 07. 07:14 - NetVax

Balatonfüreden a szívkórházban egy betegtársa elszavalta két versét. Nagy sikere volt, ez erőt adott számára és nyilvánosságra hozta az addig fióknak írt műveit. Azóta párat meg is zenésítettek...

 

eva_sinka.jpg

"Munkás család negyedik gyermekeként jöttem a világra.

Édesapámat kicsi koromban elveszítettem, édesanyám

egyedül nevelt fel bennünket. Tőle örököltem a versírást,

nótázást. Sokszor rögtönzött versekkel szórakoztatott

bennünket. Szépen énekelt és citerázott. Az iskolában hamar

megmutatkozott a szavak iránti szeretetem: verseket 

szavaltam ünnepélyeken, tagja voltam az énekkarnak.

Színésznő szerettem volna lenni, de a sors másképp

döntött. Viszont az írás szeretete megmaradt." - meséli 

magáról a debreceni Sinka Éva.

 

Ó, hogy szeretnélek átölelni

összesimulni végre veled,

mámorban csókodnak örülni

úgy ahogy álmomban merek.

 

Hozzád bújnék, érezzem illatod,

kint az őszi eső, az ablakon bekopog,

simogatnám hajad néha beletúrnék

csókolgatnám ajkad mit soha nem unnék.

 

Ölelnélek mint lomb a fát

hallgatnám szíved ritmusát,

élvezném ha a nevem suttogod

s átölelne gyöngéden két karod.

 

Két karodban vad álmokra lelnék,

csókolnálak reggelig, válladon hevernék,

élvezném, hogy tested a testemhez ér,

hajnalig, míg bíborszínű fényes lesz az ég

 

 

Sinka Éva / Szeretnélek átölelni...

 

Dúdolva járni az utat

Tizenhat éves korában ment férjhez, és ő is négy gyermeket nevelt fel, édesanyjához hasonlóan. Sajnos abban is közös volt sorsa az édesanyjával, hogy Éva is korán elveszítette férjét. "Nehéz időket éltem, éltünk át. Egészségem nem a legjobb, de Isten segítségével nem adom fel, utamat dúdolva járom"- mondja nekünk határozottan.

2003-ban egy szerelmi csalódás szomorú hangulatú verseket fakasztott belőle. "Ez a bánat talán még mindig érződik az írásaimon. Mindenféle élethelyzet inspirál a verselésre. Így az is, ha hálát adhatok az Úrnak, amikor meghallgatja a kérésem."

Uram, újra megéltem egy évet,
Szívemből köszönöm Tenéked.
Nem rég azt kértem Tőled,
Szeretnék élni még pár évet.

Meghallgattad kérésem Uram,
Próbálom jóban foglalni magam.
Nincs rá szó, sem fogalom,
Mivel megköszönhetném, tudom.

Míg élek segítséged kérem,
Mert nélküled eltévelygek,
Magányos vagyok és gyáva,
Megbotlok utamat járva.

Irányítsd továbbra is utam,
Hadd, járjam még kicsit Uram,
Életem útja nem ment könnyen,
Nem sírtam még el minden könnyem.

Szeretném pótolni mulasztásom,
Megbocsátani annak, aki bántott.
Bűneimért szeretnék vezekelni,
Hogy tisztán tudjak eléd állni.

Sinka Éva / Uram kérlek!

 

Megzenésített vers

Éva egyik szerelmes versét Gyémánt Ferenc2013-ban Artisjus dijas "Az év magyarnóta-szerzője" megzenésítette:

 

 

"Saját szívem dobbanását és lelkem hullámzásait tükrözik verseim. A rohanó világ által elnyomott jó érzéseket próbálom visszahozni az emberek életébe, hogy a szerelem lángja ismét lobogjon bennük. Bízom benne, hogy mindnyájuk szívét sikerül megdobogtatnom, verseim legalább egy-egy sorával."

Sinka Éva

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netvaxcsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr627233495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása