NetVax

lappangó kreatív elmék és művek

Vegyészlegény körmölő kalandjai

2014. október 04. 08:30 - NetVax

Salakbetonból épült házak radon koncentrációját vizsgálja önálló kutatásként, felszabaduló idejében pedig körmöl egy verset szerelmi okokból. Természettudományos versenyek élmezőnyében végez (például Irinyi János Országos Kémiaverseny 2. hely), aztán rímekbe önti az érzéseit. Boros Viktornak hívják, 17 éves, teljesen reál beállítottságú, ám pöpecül megy neki a költészet is...

Ezt a lányt nagyjából két éve ismerem,
Legalábbis akkor mondtam először: Szeretem!
Itt kezdődött a bonyodalom
De ennyire ne szaladjunk, nyugalom.

Hol is kezdjem? Mondjuk azon a nyáron
Elmentünk ebédelni, na de milyen áron?
Történt ugyanis az eset, hogy kiborítottam egy pohár vizet...
Eztán ő felnevetett, gondoltam biztos nem ő fizet.

Hogy itt mi is történt, azt nem ragoznám
Szerencsétlen esetek sorozata volt az a nyár.
Menjünk is tovább mert messze még a vége,
Csak ezután jött a tanárképző tábor gyönyöre.

Mondhatom itt változott meg minden, 
Legalábbis ami volt a fejemben
Jött egy ciklon: egy szőke lány képe
Ő csak azt tette, megfogtam az egom s felküldte az égbe!

Ez meghatározta napjaimat egy jó időre
De vele s miatta az élettel nem jutottam dűlőre.
Következő állomás november, hol gitárom engem kedvel,
Legalábbis megismertem valakit e "fegyverrel".

Rövid számolással fél év telt el
Nem beszéltünk sokat azzal a lánnyal, a "vizessel".
De mégis egy sötét este barátnőmet nézve 
Az "ő" arcára lettem figyelmes, félve...

Egy este amikor Francival beszéltem...

Boros Viktor (Puskagyártó) /  "In Memories" 2012

boros_viktor.jpg

"A Puskagyártó név még az általános iskolához 

vezet vissza. Kevés barátom volt, a szüleim úgy

nagyjából mindentől féltettek. Otthon ültem na és

persze videójátékokkal játszottam. Kockultam.

Amikor az online játékok terjedni kezdtek, nekem

is kellett egy nickname. A legtöbb foglalt volt, ezért

kapóra jött  a magolós tantárgyaknál művelt 

puskázásom. Legyen Puskagyártó! Azóta is ezt a nevet

használom minden fórumon, így a blogomon is." 

 

Viktort az írásra főleg a lányok inspirálják. Amikor az általános iskola nyolcadik osztályában, egy hideg februári napon először szedte rímes szavakba gondolatait, mi más motiválhatta volna, mint a szerelem. "Természetesen más témák is megmozgatnak, mondjuk a kedvenc világ kérdése. Az igazat megvallva, nem nagyon követem a mai irodalom alakulását, a tananyagban lévő költők elvették a kedvemet ettől, mert életük elég zűrös volt és valószínüleg csak ezért tudtak olyan műveket írni mint amilyeneket írtak. Szóval a mai magyar irodalomról azt tudom mondani, hogy kevés figyelmet kap."

Fizika, matematika, angol nyelv, történelem, informatika. Ezekből a tantárgyakból remekel Puskagyártó. Szerintünk pszichológiából is tud valamit:

Mindenek előtt bemutatnám a talonban tartás fogalmát a saját szemszögemből: 
Ez egy amolyan 20. század vége- 21. századi kapcsolat forma, az a bizonyos "B terv" (persze van akinek c,d, akár h terve is van, de az már nem ide tartozik), kicsit régebbi kifejezés erre az, hogy több vasat tart a tűzben. Ilyenkor van a kiszemelt célpont, de hogy ne essünk a padlóra ha véletlenül nem sikerülne úgy valami ahogy akarjuk van egy másik srác/lány akit magunkhoz közel tartunk, sokkal közelebb mint egy átlag barátot, hitegetjük, kétértelműen beszélünk vele, sok olyan tettünk van ami miatt a talonban tartott elhiheti, hogy igenis van esély és csak ki kell tartania, ez nagyon ritkán jön be...
Ha végez a középiskolával a veszprémi Pannon Egyetem vegyészmérnök szakán szeretné folytatni tanulmányait. NetVaxról is van véleménye: "Tetszik amit csináltok, kell valaki aki összeszedi a tehetségeket, legyenek bármilyen témakörből avagy "tantárgyból" is tehetségesek." (Köszönjük a bíztató szavakat.)
Blogom elég sok dolgot elárul rólam, igen gyerekes vagyok, igen hiszek a csodákban, de nem szeretem ha lenéznek és ez a büszkeség hajt előre!
Hajrá, hajrá Puskagyártó
(Kép via Tehetséghidak) 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netvaxcsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr386749303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása