NetVax

lappangó kreatív elmék és művek

Gyógyulás a Mesekertben

2015. április 26. 09:11 - NetVax

Orvost és életmódot váltott. Hitt az emberközeli jobbulásban, a lélek sebeinek ápolásában, és egy szép napon elmúltak a tünetei. “A betegség nem nyomokban tartalmaz engem, hanem láthatatlan.” - meséli derűsen Péter Erika, a könyvelő végzettségű zugköltő, aki legyőzte a Basedow-kórt.

 

 

erika1.jpg“Azt hiszem az írás csak úgy jött, nagy hirtelenséggel, már 10 éves korom előtt.

Az ember lelkében előbb kis kupacok halmozódnak fel érzelmekből, álmokból, gondolatokból.

Majd feltornyosul a kifejezni akaró vágy, és előbb-utóbb formát ölt: fogalmazások, versek.

Sokat köszönhetek a magyartanárnőimnek. Míves szép regények, tartalmas versek felé tereltek olvasgatni.

Gazdagodott az anyanyelvem. Beléptem egy olyan világba, ami ugyan mindenki

számára nyitva áll, de kaput nem mindenki talál hozzá, vagy ha talál, nem időzik kertjében...”

 

Az a bizonyos Mesekert

Erika szerint az olvasás a szókincsbővítésen túl egyedi és folyton változó fantáziavilágot teremt számunkra. Mi magunk formáljuk az olvasottakat ismereteink birtokában, úgy ahogy akarjuk. Gyarapszik a lelkünk. Kedvünk és időnk függvényében kincsekre lelhetünk és átadhatjuk másoknak, mert jó dolog megosztani. Még ha csak egy vers erejéig, akkor is.

Végzettsége könyvelő, de egyéb munkáktól sem riadt vissza. Ahogy mondja: “Elvállaltam amit a sors adott. Azt a lehetőséget fogadtam el, ami jutott.”

Írással hobbi szinten foglalkozik, lényeges szerepet játszik életében. Ugyan voltak időszakos kihagyásai, mert másféle fontossági sorrendek miatt átértékelődött az élete, de teljesen soha nem szakadt el az alkotástól. “Újra s újra visszatérek a Mesekertbe, ahol a versek megteremnek...”

tömjénéj szivárog
benne visszanézlek
...................
szótlanságot kergess
ez az osztályrészed
hajam rőzseszíne
tenyeredbe égjen
sose tudd lemosni
hol hozzád betértem
az elgurult érintések 
zörögjenek vissza
ne lelj rá fénythordó
gyönge partjaimra

és amikor nem lesz
mi magadban marasszon
vesd meg vesd meg a hangom
ágyadul

 

Péter Erika / Tömjénéj szivárog

 

Lélektesóság

 

Környezetében élők tudják, hogy alkot, bár Erika úgy véli ténylegesen nem sokan értik, értékelik. Szerencsére a szűkebb család, közeli barátok örülnek ennek a hobbinak. Lukács Máriával - akit legjobb lélektesójának tart - közös kötetet adtak ki Holdvirágok címmel: “Jelentős lépés ez az életünkben és hihetetlen boldogság. Marika megtanított elfogadni az élet apró örömeit, megtanított hinni önmagamban, megtanított belátni a lélek útjaira, vagyis: megtanított életben maradni.”

2014-ben Erika első helyezett lett egy verspályázaton. Ennek eredményeképpen újabb kötet kerül kiadásra, amelyet hamarosan kézbe is vehet. 

 

Basedow-kór

Huszonéves korában diagnosztizálták nála ezt az autoimmun betegséget. A pajzsmirigyben termelődő tiroxin (T4) és trijód-tironin (T3) hormonok fokozzák az alapanyagcserét, serkentik a növekedést, jelentős hatást fejtenek ki a szívre, az izmokra és az idegrendszerre, illetve a szervezet fehérje-, cukor- és ionforgalmára. A pajzsmirigyhormonok termelődéséhez nélkülözhetetlen a jód kellő mennyiségű bevitele. Túltermelődésük esetén az anyagcsere túlságosan felgyorsul, ennek következményei a Basedow-kór tünetei is. (http://www.hazipatika.com/)

 

Mire kiderült, hogy valójában mi a problémám, már kettes stádiumba raktak. Volt egy időszak, amikor félvállról vettem. Ezt nem szabad. Megtámadta szemeimet, elmozgatta a szemgolyókat. Magas volt a vérnyomásom, gyógyszerrel sem stabilizálódott. Nyomelem és vitaminhiányban szenvedtem. Enni, nyelni, levegőt venni sem tudtam rendesen, mert a pajzsmirigy ránőtt a légcső tájékára. Otthonra cseréltem a munkahelyemet. Kikészültem én is, a környezetem is. Mikor már felállni s járni sem bírtam, döntöttem: másképp kell gondolkodnom. Az orvosi módszerek nem elegendőek ahhoz, hogy felébredjek. Életmódváltás, tudatos életvitel, természetes gyógymódok, emberközeli gyógyulás, a lélek sebeinek ápolása, szeretet ereje, és szilárd hit. Lassabban hatnak mint a tabletták, de biztos javuláshoz vezetnek. Én ezt vallom. Két éve tünetmentes vagyok, jók a laboreredmények, a lelkem gyógyulásával rengenerálódott a testem is. Öröm ismét embernek érezni magamat, sokat mosolygok, rendesen látok, órákat biciklizek, egyszóval: élek. ” 

erika2.jpg

Erika itt még beteg, de már mosolyog

 

 

ki nem boldog, az hogy mutassa azt.
kinek a vedrével merítsen vigaszt,
ha se kút, se víz, de dagasztani kéne
jobb időket fehérebb kenyérbe. 

bortalan vérrel téblábolni fáj;
te is az vagy, mint én: koldusabb király.
hordd ide igazad, ölembe feketül,
van aki túl sokat megélhet egyedül.

nekem sincs igazam, visszavetem hozzád
- az eljövendőt ezek ne okozzák.
nézd, az isten éppen olyan, mintha,
békelisztet szitál felmart homlokunkra.

s valahány angyal jő, döglik a sárnyomban,
rájöttem: nincs kalács, de bizony mákom van,
isten beintett. legyen hát karácsony,
süljön ki a szeme a kihűlt parázson.

 

Péter Erika / Ki nem boldog

Gyarló művészek kapaszkodnak

Aki valóban tehetséges – magyarázza Erika -, az sem tud mindig érvényesülni. Képezheti magát, alkothat nagyon jó dolgokat, azonban szerencse is kell ahhoz, hogy valamire vigye is. Rengeteg tehetség egy helyben toporog, míg a gyarló művészek felkapaszkodnak a siker létráján, mert anyagi lehetőségeik ezt megengedik vagy megfelelő ajtón, megfelelő időben kopogtak.”

 

Azt hiszem, ettől elhatárolódva mégis érdemes alkotni, bár ebből megélni nem igazán lehet, és nem is az a cél, hanem az önkifejezés, az alkotás öröme, a születendő "versgyermekek" tudata, és ha eljut pár versszerető emberhez , már megérte. Nem kallódik el, nem hal meg az, mi világra született, ha értéket hordoz, ha küldetése van.

 

Péter Erika

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netvaxcsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr977388292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása