NetVax

lappangó kreatív elmék és művek

Tütye, a szófaragó műszerész

2014. október 11. 07:39 - NetVax

Mit szólnál ahhoz, ha a barátaid 40. születésnapodra ajándékba adnának Neked egy honlapot, és pólókon még reklámoznák is? Pontosan ez történt Szűts Lászlóval, alias Tütyével, aki civilben kültéri ledes felületeket üzemeltet, diplomája szerint munkaszervező üzemmérnök, okleveles grafológus, írásszakértő, és a szülinapi meglepetésére posztolja saját verseit...

Ott is jártam már, hol azok a halottak
élik napjaikat, kik mindenben csalódtak…

Ott is jártam már, hol világosság nem volt.
Az ember alaktalan, végtelen szürke folt…

Ott is jártam már, hol belül a félelem
úgy járta át testem, mint valamely lételem…

De ott nem jártam még, hol boldog lettem volna,
hol valaki a másikhoz tiszta szívvel szólna…

 

Szűts László (Tütye) / Ott is jártam már...

szutslaszlo.jpg

" Hozzám közelebb álló barátaimat néha megleptem

egy-egy magam nyomtatott-kötött, saját verseskötettel.

Ők már régóta mondogatták, hogy valahol közkinccsé

lehetne tenni a verseket (is), szerintük néhány tényleg

megállja a helyét. Én erre mindig csak hümmögtem

valami olyasmit, hogy majd posztumusz felfedeznek,

jó nekem így is. Aztán a 40. születésnapomon megjelentek

úgy 25-en, www.szutslaszlo.hu feliratú pólóban. Csak pislogtam

mi van, mire közölték, hogy ez a honlap az ajándék.

Megígértették velem, hogy ide posztolom az írásaimat. 

Kisebb-nagyobb rendszerességgel azóta is blogolok."

 

 

László első versei végzős szakközépiskolás korában születtek, de igazán a főiskolán, majd az azt követő néhány évben "teljesedett ki". Ma már ritkábban ír, egy barátja szerint ez azt jelenti, hogy rendezettebb lett az élete. "Belső késztetést éreztem, hogy búmat-bánatomat, ritkán örömemet papírra vessem, a rímek pedig maguktól jöttek." - meséli az eredettörténetet Tütye. 

Hamut lehel az éj csendje. Gyermeksereg rongyokban.
Tettünk nézik, tehetetlen, szem-fény vesztve, mocsokban.

Sáros arcú gyereksereg. Az arcukon döbbenet:
Helyettünk m’ért gondolkodnak? Helyettünk m’ért döntenek?

 

Szűts László (Tütye) / Hamut lehel

 

Nyomtatásban kis példányszámú kiadásokban jelentek meg írásai, a főiskolai diákújságban valamint a Velencei Kőbéka Kultúr Kör rövid életű havi lapjában. Család, Unikum, jó könyvek, Videoton szerepelnek László "Kedvencek" listáján. Utál késni, várni, vásárolni. Szeret horgászni, ország-világot járni, amatőr sportolni, tarokkozni, régi bankjegyeket gyűjteni, zenére lazulni, no és természetesen verset írni. "Nem szoktam buzi sorozatokat és tóksókat nézni. Nincs kutyám. Macskám se. Papagájom se. Tetveim viszont már voltak. Barátaim pedig vannak. Időm viszont kevés."

Véleménye szerint a kortárs szerzők helyzete - épp a világhálónak köszönhetően - némileg könnyebb, mint húsz évvel ezelőtt:

Számos lehetőség van "megmutatkozni". Van aki él vele, s van, aki elvan magának. Ahogy én is, addig a bizonyos szülinapig...

További szófaragások Szűts László honlapján

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netvaxcsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr476767099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása