NetVax

lappangó kreatív elmék és művek

Szederfalu: ha egy mezőgazdász írni kezd

2015. május 16. 08:31 - NetVax

Iskolában inkább dolgozatot írt mint felelt. Grafománnak tartja magát és felnőttként is az örökké szerelmes tini hangulatában él. Ma már csak nevet kamaszkora éretlen, tapasztalatlan versein, azonban huszonöt év elteltével ismét tollat ragadott, hogy kifejezze a lelkében mocorgó érzéseket. 

Ne csókolj meg, kérlek,
mert lassan ölő méreg,
szerelmi sokkoló,
ideggáz, bénító!
Beléd veszek újra,
mámor-mágnes húzza
hozzád az ölemet,
most inkább elmegyek!

Csókolj meg mégis!
Ha leszakad az ég is,
ha kiömlik a tenger,
nekem semmi nem kell,
csak szoríts magadhoz
add ki a parancsot:
őrüljek meg veled
és úgy szeresselek!

 

Bogdán Mária / Szerelmi sokkoló

 

 netvaxportre_1.jpg"Mint annyi más kamasz én is próbálkoztam anno versekkel.

Aztán a felnőttkor elején abbamaradt. Lekötött a munka, 

családalapítás, gyereknevelés. 25 év után ismét tollat fogtam,

magamnak írogattam. Később küldtem pár verset egy barátnak,

ő bíztatott a folytatásra. Regisztráltam a poet.hu oldalára és 

izgatottan vártam mi lesz. Ahogy jöttek a hozzászólások, úgy

bátorodtam és került fel egyre több írásom. Azóta is ott 

publikálok." - mesél az íráshoz fűződő kapcsolatáról Bogdán Mária,

aki civilben mezőgazdasági vállalkozó, szamócát és dinnyét 

termel Szedres nevű községben. Innen ered blogjának neve is: Szederfalu.

 

Férfi, nő, főnix

Poet.hu jóvoltából lehetősége volt szerepelni antológiákban, így néhány verse már megjelent nyomtatásban is. 2013 őszén megérett Máriában az elhatározás: magánkiadásban összeállít egy kötetet. Decemberben már kézbe is vehette. Száz példány készült, mindegyiket értékesítette. Címe: Férfi, nő, főnix. Tematikusan válogatott, négy részre osztott kötet, 75 verssel.

"Sokáig nem tudtak erről a bogaramról" - magyarázza verselő tevékenységéről Mária.  Egy kis faluban lakom, itt afféle furcsaságnak tartják az ilyesmit. Egy bizonyos közösségi oldalnak köszönhetően azonban megismertek, miután úgy gondoltam, hogy eleget hallgattam, ideje volt megmutatni magamat. Meglepett a pozitív fogadtatás. Bizonyára vannak fanyalgók is, de inkább azokkal foglalkozom, akik kedvelnek a szókimondásomért. És talán még büszkék is rám, hogy az ő falujuk lakója vagyok."

Anyám egyszerű asszony.

Három gyereket szült. 
Arra, hogy glóriát kapjon
esélye volt, mert sokat tűrt.
Azt mondta akkor, ötvenegy éve, 
hogy örökre és jóban-rosszban.
Most mégis mért néz az isten félre, 
mikor neki rá szüksége van?
Anyám csak még élni szeretne,
elültetni a dáliákat,
fodrászhoz elmenni egy évente, 
és nyaranta várni az unokákat.
Anyám nem szólt, ha apám ivott,
mert kenyérért küldte, de vodka is lett,
apám hőbörgött, ő viszont
csendben nyelte a könnyeket.
Egyszerű asszony, egyszerű élet, 
egyre kisebbé torzul a lepedőn,
ha volt is még vágya, semmivé lett,
kórlapja: gondolat-temetőm.
Kedvét morfiumban mérik, 
jajgat és sír, vagy alszik és nevet.
Az viszi fel őt az égig, 
mikor leszólnak érte, hogy mehet...

 

Bogdán Mária / Egyszerű asszony

Terápiás kezelés 

Mária szerint a mai modern világ nem a rengeteg versolvasóról híres. Bár a helyzet nem annyira borús, mivel az internet által mindenkihez eljuthatnak az írások. Fizetni ugyan nem fizetnek érte de legalább olvasnak. Országos siker viszont csak keveseknek adatik meg.

Mi azért csak írjunk továbbra is, mert terápiás kezelésnek sem utolsó dolog. Engem mindenképpen örömmel, elégedettséggel tölt el, megnyugtat és élvezem is.

Bogdán Mária 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netvaxcsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr767453720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása